Присоединиться

Системи виховання дітей: огляд найпопулярніших 🚼🔝

📌 Гленн Доман. Американський фізіотерапевт переконаний, що мозок маленької дитини вбирає інформацію з неймовірною швидкістю, тому навчання має починатися з раннього віку. Буквально з 3 – 6 місяців, на думку фахівця, у життя крихітки повинні вводитися фізичні вправи (звичайно, з допомогою батьків), які він нерозривно пов’язував з рівнем інтелекту. Вже з першого року життя застосовується навчання математиці та читанню. Цікаво, що однією з основ навчання вважається вивчення слів не по буквах і складах, а за картками з написаними словами і картинками. Основним віком для розвитку методом Домана визначається вік до 7 років.

📌 Марія Монтессорі. Якщо ви цікавилися популярними системами виховання, швидше за все, маєте уявлення про ключові характеристики методу. У центрі системи італійського педагога стоїть дитина, яка сама вибирає заняття за інтересами (із запропонованих батьками або педагогом), набуває вміння на власному досвіді (не з пояснень дорослих), розвиває навички в ігровому процесі, вільно переміщається класом (в процесі навчання). Письму, в запропонованому методі розвитку, дитина навчається раніше, ніж будь-яким іншим умінням.

📌 Система Нікітіних. В основі цієї методики лежить спостереження Бориса і Олени Нікітіних за власними дітьми. Семеро малюків дозволили їм не лише поглибити знання в сфері педагогіки, а й вчитися на власних помилках, а також переконуватися в дієвості своїх рад на практиці. Однією з основ принципів навчання вважається створення правильного навколишнього середовища: для фізичного розвитку потрібен спортивний куточок, різний інвентар і пристосування, для розумової активності і розвитку інтелекту простір варто заповнити різними таблицями, схемами, буквами, картами і т.п. Також в рамках методики ви знайдете різні варіанти головоломок, задач, більшість з яких вирішуються із застосуванням різних предметів (пластиліну, олівців, кубиків тощо).

📌 Вальдорфська педагогіка. Ця методики може застосовуватися у шкільному віці. Грунтується вона на навчаннях австрійського мислителя Рудольфа Штайнера. У центрі цієї методики знаходиться не ранній інтелектуальний розвиток, а розкриття індивідуальності через культуру і творчість. Читання і письмо діти починають вивчати практично з 12 років, а ось до чарівного світу казки, співу і танців занурюються з перших днів навчання. Також відсутня система оцінювання, а нові знання дитина отримує тільки тоді, коли до них готова. Сучасна техніка (планшети, мобільні телефони, комп’ютери тощо) в даній системі виховання не є позитивним моментом, тільки заважаючи розкрити кожного малюка.

b5ddc2e66c1413e686931aedb985e9c9_hNZ92VFjFEQ.jpg